2011/10/14

Hologramos cédé - az igazi?

CD borítóba karcolt ábra.

Tudod milyen a hologram? Na ez pont nem olyan. De nem kell hozzá sem fényosztó, sem lézerek, sem nagyfelbontású holo-film. Csak egy körző, egy darab plexi és egy üres félóra.

A Bohr-féle atommodell-karcolatom inkább valami félresikerült virágra hasonlít.
Flower-power, make love not math.

Mivel magyarul is rengeteg leírás van a neten az abráziós hologramról, senkit sem fosztanék meg a tudományos kutatás örömétől, csak annyi eredetit tettem hozzá, hogy felfedeztem, a legjobb média nem a fekete fényes plexi, hanem az írásvetítő fólia. Aztán kiderült, hogy ezt is felfedezte már valaki előttem. Karmoljátok hát a szebbnél-szebb ál-hologramokat és illegessétek-billegessétek a napfényben.
Mondom a napfényben. Sajnos most éppen felhős az ég,
a lámpa meg egy negyven négyzetmérteres lakásban nem elég pontszerű.
Egyik legjobb oldal a témában itt található. A lehetőségek még nincsenek teljesen kimerítve, animációk és 3D ábrák jelentik a jövőt.

2023.02.21. Frissítés! Ezt találtuk a témában.

2 megjegyzés:

  1. Ez ismét igen érdekes és egyben látványos kísérlet, de ha nem haragszol meg én nem próbálom ki, inkább nézegetem itt...:-)

    VálaszTörlés
  2. Pedig élőben sokkal mutatósabb :) Elég körülményes fotózni, meg hát az az igazi attrakció, amikor billegteted és jobbra-balra szaladgál a rajz az üres fólián.

    VálaszTörlés