2011/10/26

Lopott szövegek

A múltkori képkereséssel ellentétben a szöveges eredet-keresgélés nem annyira izgalmas, de néha azért hasznos lehet. A Copyscape erre kínál megoldást.  Több szolgáltatást is épít az eredetiség vizsgálatára és védelmére, gondoltam kipróbálom egy régebbi posztommal, amiben egy közismert Kányádi-vers található.

Vérszegény 8-as találat
Legalább van eredmény, bár némiképpen kevesellem a 8 találatot tekintve, hogy a vers kötelező volt magyarórán. Nézzük a gugli mit szól az első versszakhoz.
Azért fogod, ahogy az első két találat a 169-ből befigyel - mi? :)
Bár a Copyscape az egész oldal tartalmára keres, míg a gugli csak a beírt szövegre, mégis ez utóbbi tűnik szimpatikusabbnak :) Miért is? Copyscape busted! Egyelőre.

Vékony fejlemény a lopott gépek weboldalának ügyében a cikk végén.

3 megjegyzés:

  1. Jó kis kísérletezgetéseket hajtasz végre. A tanulók rémálma szerintem, ha egy internetről elcsent dolgozatot ilyen módon lelepleznek...

    VálaszTörlés
  2. És apropó, lopott szövegek... Csak kimásolni akartam tőled egy linket és szembepofázott, hogy majd betojtam :) Hogy csináltad??? Én is akarok! 8)

    VálaszTörlés
  3. Nyugii, csak teszteket végzek a következő bejegyzéshez. Jobbra fent látható, hogy ideiglenes :) Természetesen minden marad a régiben, egy óra múlva már visszaáll a dolog:)

    VálaszTörlés