Oldalságok

2011. szept. 21.

Rolling on the river - avagy gördülünk a Duna vizén

Itt van ez a muzsika, hangulatnak pont jó. És lássuk Proud Mary történetét a deltában. A képek Vasi gépével készültek, mivel az enyém már nem fért fel a csónakra, csak a Jóisten tudja már melyiket melyikünk lőtte. Sajnos a vízipisztoly is otthon maradt.
A Deltában ilyenkor alacsony a vízállás, kevés a madár, de a szúnyog is, pont tökéletes egy háromnapos evezéshez.
A delta kompon közelíthető meg. Háttérben a galaci rakodópart.
Ilyen a Delta általunk befutott része gugliról nézve, a jobboldali meg a mi vicces térképünk amit Barni rajzolt Gorgován. Valóban lehetetlen eltévedni ezzel. Volt egy GPS is velünk, de ő is a helyszínen ismerkedett a tereppel.

A csatornák partján több helyen is kiköthetünk, ami élvezet, mert a kenu, a teljes felszerelésünkkel a fedélzeten, nem a legkényelmesebb jármű. Az eszköz végsebessége kb. 6km/óra. Stílusosabban, vízi nyelven: egy csomó csomó (kb. 3-4).
A piros háromszög fontos navigációs műszer , ez jelezte a helyes irányt a három nap alatt. Igaz, többször is kilengett jobbra, balra ez a mutató, a tolóerő függvényében. A kenu egy jó önismereti eszköz, ugyanis az egyszemélyes kajakkal ellentétben, itt a közösbe evezünk bele..
Egy vadkemping a Deltában 50-200 lej között kóstál. Ennek ellenére a halászok pimaszul sátoroztak a part mentén. Mi visszafogottabbak voltunk, pedig senkivel sem találkoztunk, a törvény képviseletében.

Sajnos a madárhatározó nem fért fel a csónakra.

Gorgova faluját úgy tűnik, sikeresen kolonizálták a magyarok és ebben főleg az udvarhelyiek jeleskednek, ami dicséretes visszavágó lehetne, csakhogy a Delta alig valamivel ősibb román föld, mint Erdély.

Régen ilyen bárkákat használtak a lipovánok. Képzelem az első újgazdagok motorcsónakjai mennyire ingerelhették az evezős halászokat. Mára már mindenki motorizált. Három nap alatt egyszer láttunk evezősöket.

A mocsár fölött szélerőművek sokasága lepi el a dombokat. Többször használtuk irányjelzőnek, mivel a tavakról jól látszanak.

Baba Rada elágazásának két történetét hallottam. Az egyik szerint az erre hajózó csempészek pénzére utazó fogadósnéról (baba) nevezték el, aki mindig megörült (radosti) a pénzes vendégeknek. A másik történet szerint Baba Rada egy öreg szextanárnő volt, akit a környék fiatal legényei frekventáltak intim tréningre.

Állathatározó híján, madár és béka.

Nemcsak mi fényképeztünk. A Deltában virágzik a fotós turizmus, és mi voltunk a motorizált környéken az igazi fotótéma. Jámbor turisták szegezték minduntalan ránk drágábbnál drágább lencséiket.

A növényhatározó is kimaradt a poggyászból.

Béka zsákmányával

A lipovánok pár száz éve keveredtek erre a vidékre, miután Oroszországban némi vallási vitájuk kerekedett a megreformált ortodoxiával. Így ők európai polgárok lettek, keleti kollégáikkal ellentétben.

Az erős szél a tavakon nem barátja a megpakolt kenunak. Ezen a képen éppen nincsenek veszélyes hullámok. Ha lennének hullámok, nem lenne kép - érted...

A tavak méretesek, beletalálni könnyű, de meglelni a kivezető csatornát, na az valami.
80 kilométer után végre találtunk egy olyan partszakaszt ahol fürödhettünk.
Nos ahogy Tina is mondta a fenti nótában:
"You see we never ever do nothing
Nice and easy
We always do it nice and rough".
Bár a kenu anyaga karbonszál, a motor, a kemény mag, igazi gördülő kő.
Köszi, hogy ott lehettem.

Kulcsár Beáta kiegészítője, köszi érte:
- az álló madár Ezüstsirály (Larus argentatus),
- a barna béka a Tavi béka, vagy másnéven Kacagó béka (Rana ridibunda),
- a növény a Fehér tündérrózsa, vagy tavirózsának is nevezik ( Nymphaea alba)

1. Gyönyörű hely a Delta! Garantált kikapcsolódás bárkinek :) (idén voltunk, de jövőre is mennék!)
    Köszi a beszámolót és a szép képeket!

2. Jó bulinak tűnik! Tinát a végére be is kapcsoltátok? az utolsó képről már csak ő hiányzik :)
    És hol vannak a turisták akiknek ti voltatok a látványosság?
    Anyway, nekem határozó nélkül is határozottan tetszett ez a kis beszámoló - thanks!

3. Hát olyan fotó nincs, mert, amikor elhaladt mellettünk egy motorcsónak a pénzes fotóssal akkor mi erősen aktívak lettünk, hogy lehetőleg ne boruljunk fel.

4. Éves Utasbiztosítás - A Travel Guard több kockázati tényezőt lefedő Éves utasbiztosítás védelmet nyújt Önnek összes külföldi útja során, az év 365 napján. Kösse meg már ma Éves utasbiztosítás.

1. Tisztelt Robot úr, megfogadtam, hogy nem moderálok ezen az oldalon, úgyh. amennyiben az oldalukon ezt a blogot is megreklámoznák, úgy kvittek lennénk.