2012/04/04

Lágy doboz otthon

Mondjuk vásárolhatnék a kínaiaktól egy ilyet, vagy építhetnék is. Esetleg meg is építem és meg is vásárolom és akkor kettő lesz. Házi kísérlet következik arra, hogy érdemes e ilyen softboxba ölni 8,6 dollárnyi valutánkat.
Grimpix a softbox előtt (kb 1-1,5m)
Csóré vakuval ilyen lenne

Kézben tartott csóré vaku - oldalról...
... és softboxból
 És így kell megcsinálni:

Ez 22x30 cm lesz.
Sztaniolpapírral burkolva. Sokat szerintem nem segít,
de a nagyok is így csinálják.

Összeragasztva.
Annak ellenére, hogy a doboz közepén még egy pauszréteg szédíti a fényt,
még így is elég középre súlyozott a fénymennyiség.
Persze ez nem jelenti azt, hogy a kínai is ilyen lesz. Úgyhogy mégiscsak meg kell venni.

11 megjegyzés:

  1. Jól megszelidíti az árnyékokat, mennyit lop el a két pauszréteg a vaku teljesítményéből ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lusta voltam megmérni, TTL-ben ment, az EXIF-ből nem kinyerhető az infó. Délután megnézem.

      Törlés
  2. mennyire éri meg tökölni vele? használható lenne makrózáshoz az erdőben?

    VálaszTörlés
  3. Szerintem venni érdemesebb, ha megnézted a linken a kínait, akkor látod, hogy az összecsukható. Ez meg elég sérülékeny sajnos. De makrózáshoz nem biztos, hogy softbox lesz a jó eszköz. Esetleg gépről levéve... Inkább egy körvakuban gondolkodj. Lehet kapni ilyet is, ha nem akarsz egy vakut: http://www.ebay.com/itm/F155-O-Flash-Ring-Adapter-for-Canon-Nikon-Pentax-Sony-Olympus-Camera-Flash-SET-/260973251704?pt=Camera_Flash_Accessories&hash=item3cc337cc78

    Bár ennyi pénzért már lehet ha vakut is kapsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. néztem már ezt, de ki kéne próbálni előbb...látatlanba nem szeretek vásárolni :)

      Törlés
    2. Hát pedig ha kipróbálnád, remek beszámolót írhatnál róla :)

      Törlés
    3. megígérem, ha veszel 1-et nekem, akkor írok ;)

      Törlés
  4. Mi lenne velünk a kínaiak nélkül? És mi lett Grimpix bal fülével??? ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háááát a valóságban megvan. Ejsze hátra volt nyalva, vagy mi.

      Törlés
  5. Messze riszpekt a DIY-ért! Én amilyen kényelmes vagyok tuti inkább a kínai meg az Íbéj, de hát a saját az azért mégiscsak saját.

    VálaszTörlés