2012/11/07

Résen - hogyan készült

Aki az előbbi bejegyzésből semmit nem értett, és nem is olvasott utána, az ezt a bejegyzést is bátran szkippelheti. 

Aki maradt, annak javaslom Magyar Ádám munkáit, az Urba Flow sorozatot és a Stainlesst, teljesen más dimenzióba helyezik a látványt. Ki ne hagyjátok. 

Anélkül, hogy kísérletet tennénk Ádám saruszíjának megoldására, következzen egy segédlet, ugródeszka gyanánt, hátha valakit inspirál a dolog. Az előbbi bejegyzés anyagát sokféleképpen elő lehetett volna állítani, de könnyen csak egyetlen egy módszert találtam. Aki a múltkor felpakolta a Processinget a gépére, jól tette, mert most is szükség lesz rá:

Hozzávalók:
- HD video a minél nagyobb felbontás érdekében, fontos a gyors framerate is, minél többet tud másodpercenként, annál jobb (A D5000 videója 24 fps, ami nagyon kevés, de legalább progresszív)
- VirtualDub a videó munkálatokhoz fog kelleni
- Processing 1,5 (a legújabb tuttira nem lesz jó erre)
- egy ControlP5, amit így kell hozzáadni a Processinghez
- a Processing kód (SlitsP5 v0,4), aminek használata itt van leírva s ugyanitt letölthető. Köszönet Amnonnak érte.

Grimpix első lépésben egy videófilet készített, ezt VirtualDub-ban egyes képekre bontotta (deinterlacere nem volt szükség - progressive). 100 másodperc pontosan 2400 darab, 1280 pixel széles képet eredményez egy új mappában. A SlitsP5 v0,4 ezekből fog építkezni. Nagyjából azt cselekszi, hogy veszi az összes kép első pixelsorát, vagy oszlopát (a vízszintes/függőleges beállítási lehetőség adott), és egymás mellé helyezve őket egy új képet állít elő. Ezután a következő sorra, vagy oszlopra lép, és minden kép következő sorából/oszlopából létrehoz egy második képet. Így lépked végig az utolsó sorig/oszlopig. 

Az újonnan létrehozott képek szélessége annyi pixel, ahány képkocka volt a videónkban (pl. 2400px), és annyi új kép jön létre, ahány pixeles a videónk felbontása 1280 drb. Sajnos minél kisebb az eredeti felvétel fps értéke, annál keskenyebbek lesznek a mozgó járművek, emberek. Ez javítható úgy, hogy lassú mozgásokat filmezünk. 

Amennyiben csak egyetlen időszeletnek a statikus képe kell, nem érdemes végigcsinálni a teljes folyamatot, egy egyszerű actionnal minden egyes képet ki lehet vágni egy sor pixelre, vagy oszlopra. Ekkor úgy működik a dolog, mint a megszokott réskamera, ami például a célvonalat szkenneli (mert hogyan másképp is készülhetne a célfotó). 

Azonban az elkészült képek újból videóvá fűzhetőek össze, így a tér és időkoordináták új kombinációját kapjuk. Erre a VirtualDub ismét alkalmas, az fps függvényében 1280 darab kép kb. egy perc videót eredményez. 

Természetesen van erre telefonos app is, főleg az Iphone cuccát találtuk hasznosnak, de erre talán majd később visszatérünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése