2012/12/06

Mikuláshullám - Conrad tranzisztoros rádió


Nem fény, de legalább hullám, olyan... középhullám.  Nyers rádióbarátság :) Ezt tojta a Mikulás Grimpixnek. Tranzisztoros bézik játék 14 éven felüli állampolgároknak. S bár Grimpix kb. annyit konyít az elektronikához, mint a szódás lova az ábécéhez, mégis sikerült befogni valami szláv beszédfoszlányokat illetve pár román adót. Magyart egyet sem - egyelőre. A mellékelt segédlet az alapoktól indít. Leírja mi az ellenállás, és Ohm törvénye, aztán ennyi. Szerinte ennyitől már mindenki megérti az oszcillátort, meg a zajszűrőket. Hát nem. De azért össze lehet legózni az alkatrészeket, csak tanulni nem lehet ennyiből. 
Alkatrészek, kapcsolási rajz, meg a leírás letölthető a bolt oldaláról románul, illetve angolul és németül a gyártó oldalán. Ha ettől valaki megtanulja az elektronikát, hát le a kalapokkal. De azért jó játék így is, bár kicsit drága csak azért, hogy a gyerek ne kapjon egyest Ohm törvényéből. 

10 megjegyzés:

  1. mire rá nem ér az ember szabadidejében :)
    jó kis játék ez a fiatalabbaknak, ha tudjak, merre menjenek tovább a középiskolába :)

    VálaszTörlés
  2. Emlékszem gyerekkoromban én is kaptam Karácsonyra egy összeszerelhető rádiót mert lány létemre szerettem az ilyesmiket, kevésbé a babákat.:-) Apukámmal raktuk össze, valami keveset kellett cínezni rajta, de erre már nem emlékszem, a nevére annál inkább: szvezdocska (csillagocska). Majdnem semmit nem fogott tisztán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez sem... Sőt majdnem semmit sem fog. S azt se tisztán :)
      Láttalak az inphoto-n :)

      Törlés
    2. Jééé, én is most látom.:-)

      Törlés
  3. nah hogy kicsit frissítsem eme témát. Üdv! Én nekem tegnap jött meg eme gyönyörűség, és szól szépen, de nekem csak a Kosuth rádió szépen tisztán szól, de csak az,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát biztos függ a földrajzi helyzettől is. Ez itt a Hargita hegyoldalában történt. A tiéd? Azóta pedig nem raktam össze ismét, talán majd az unokaöcséim szórakoznak vele, ha felcseperednek eléggé.

      Törlés
  4. Érdekes hogy nekem meg csak a Kosuth adó akar megszólalni, halkan mellette más adók is szólnak néha, Budapesttől, 50kmre lakom kb, a Velenceitó közelében. Neked hogyan sikerült hangolhatóvá bírni a rádiót? És egy másik kérdésem lenne, Hogy amikor próbálgattad, neked alapból hangosan szól a hangszórója vagy halkan? A választ előre is köszi! Én a conrad boltban vettem a készletet.

    VálaszTörlés
  5. De viszont ha a hifi toronyra kötöm a hangszóró kimenetét, akkor hifitornyon keresztül egész hangos, na de nem így kellene hangosan szólnia hanem hifi torony nélkül nem? Na majd mutatok videót, egyébként a Guglin keresztül találtam ide, Jó kis oldal! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó régen volt, nem teljesen emlékszek a részletekre, de halk lehetett nekem is, mert mintha a piezo fülesemet is használtam volna (pici az ellenállása). Meg az antenna helyett több méter drótot is szétteregettem a szobában. A hangolhatóság kitörlődött az agyamból, de asszem nem volt egyértelmű. Ahogy nézem, nálad most indul be a blogolás, sok motivációt hozzá :)

      Törlés
  6. Ahha értem, nekem hangos de mára már vagy három lehetőség szerint raktam össze a rádiót de még mindig csak a magyar kosuth szól. Lol. valamin átsiklok,. de ha lesz időm, akkor csinálok egy videót róla, igazából valahol a hangoló bekötését ronthatom el. de hol?

    VálaszTörlés