2012/06/11

Wándor Székely - Confirmed


Anaglyph szemüveg fel.
Évek óta tisztában vagyok vele, hogy hazajáró zarándok testvéreink Wass Albertet tisztelik a Vándor Székely hazatalál című szoborban. Ez onnan is látszik, hogy az ő nyakában mindig annyi koszorú van, mint egy telivér versenyparipának győzelem után, míg történelmileg nagyobb szimbólumainknak jó, ha egy pántlika jut. Hanem mindig azt gondoltam, ez is csak amolyan városi legenda, mint például a Csaba királyfis orbán-legend. Ma azonban rászántam az időt, s kiderült (amúgy pár kattintás a neten elegendő volt), hogy bizony cseppet sem belemagyarázás. Ugyanis ennek a szobornak hasonmásai az író nevével állnak (Solymár), esetleg néha fekszenek (Nagyatád) már jó ideje.
Hát így. Ciki, hogy nem néztem előbb utána, de jobb később, mint soha. Hátha tudtam újat mondani valakinek... Ezennel az én Székelyudvarhelyemben is van egy Wass Albert szobor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése