2017/12/27

Hisztogram újratöltve

Öt éve belefulladtunk egy csöppet, de most teljesen tisztába tesszük a dolgokat, mert a zaj elemzéséhez fontos lehet érteni, pontosan mit is mutat a Photoshop. A Mean és Median elmagyarázásával most senkit se sértenék meg. A mateket abban a bejegyzésben érdemes megérteni, most egy online kalkulátort használunk, mert így tudjuk a legkönnyebben megfejteni, milyen pixelértékekből dolgozik a hisztogram, s különben is az számolgasson fölöslegesen, akinek két anyja van. 

Szóval öt esztendeje a színes pixelek számítása nem jött ki pontosan, lássuk egy újabb nekifutással 3*3 pixel esetén:
Balra a kalkulátor, jobbra meg a PS kifogott képernyőképe
RGB hisztogram esetén minden csatorna értékét bele kell számítani, tehát 3*9 érték játszik, RGB sorrendben.

A Colors ugyanazokból az értékekből dolgozik, mint az RGB. Még nem tudjuk mi a bánattól különbözik az RGB-től, amiért külön is kiválasztható, azt leszámítva, hogy színesben mutatja a pixel-diagramot, amitől a Level, Count és Percentile értékeket elég komolyan követhetetlenné teszi. Na mindegy, van egy igazi önkényuralmi jelképpel díszített, Lázár által Tiltott Heinekenje annak, aki olyan élethelyzetet mutat, amit csakis a Colors hisztogrammal lehet megoldani.


Az egyes csatornák értelemszerűen a 9 pixel megfelelő csatorna-értékéből dolgoznak. Nem nagy durranás.

Na, de a luminosity egy irtó trükkös dolog, rengeteg képlet hányódik az interneten, amiket mind végigpróbálgattunk, de csak azt az egyet mutatjuk meg, amelyik végül működni látszik. Lényege, hogy egy RGB 0/255/0 pixelt sokkal fényesebbnek érzékelünk, mint egy 0/0/255 értékű pixelt, annak ellenére, hogy az értékek ugyanazok, csak az egyik zöld, a másik meg kék színű. Innen inspirálódtunk bájdövéj, mélyebben ebbe most nem megyünk bele.

Ezt már csak két pixellel csináltuk meg, mert így is jó sokat kellett számolni, amíg megtaláltuk az egyetlen jó képletet. A pixel1 RGB értékei: 29/55/70, a pixel2 értékei: 81/116/137. Hogy jött ki a 49, illetve a 108 mint a két pixel luminancia értéke? Hát így:
Luma=R*0,3 + G*0,59 + B*0,11 - ami pixel1 esetén 48,85 a pixel2 esetén pedig 107,81. A PS meg felkerekít. Amúgy ha a hisztogramon ráügyeskeded a kurzort a két pixel fényességét jelképező vonalakra, akkor Level mutatja, hogy 49 és 108 a két keresett érték, csak ezt már utólag vettük észre. Tádám. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése