2011/06/22

Lumen print első próbálkozás

Milyen jó is az, ha valamihez egyből rendelkezésre állnak a hozzávalók a kamra polcain. Ezért kell minden kacatot megtartani (?)...
Hozzávalók:
-rég lejárt fotópapiros
-fixír
-tálak, üveglapok, napfény ezerrel
+ opcionálisan: agyiszint

Nos aki ezeket kidobta amikor megvette a digitet, most jól megjárta. Vigasztalódjon JerryBurchfield munkáival.
Ez is lumenprint a javából.
És íme az én első próbálkozásaim a flickeren, kicsit megsegítve a görbéket illetve tónusokat.

Az eredmény kontrasztszegény, enyhén bíbor tónusú nyomat, viszont jól kivehető az a terület, amit a növény kipárolgása okozott az üveglap alatt. Ebből kiindulva néhány nyomatot előzőleg bevizeztem. Készítettem egy próbát is különböző anyagokkal, sajnos elsiettem. Remélem lesz újabb. Néhány tanulságot azonban ebből is le lehet vonni:
Tizenéve lejárt kontrasztos Azobrom papír. 1 - NaCl, 2-cukor, 3-kékszesz, 4-instant kávé, 5-HCl (5%), 6-Hipó, 7-ecetsav, 8-marószóda, 9-hívó (csak nyomokban), 10-nyál, 11-viz.

Középen letakartam, a két szélen szabadon hagytam, sajnos kicsit összefolytak.

Ami nagyon jól látszik, hogy az ecetsav (7) kitűnő megszakító, de persze ezt tudtuk, a hívó (9) meg kis mennyiségben is csodákra képes a lejárt papíron.

Legígéretesebb a kávé (4), ami nem meglepő, hiszen hívót lehet kavarni belőle. Valami azt súgja érdemes még az ammóniával is kísérletezni (11) ;) Tehát íme az elfuserált eredmény:


1 megjegyzés: