2011/11/25

Sfinx vörös-cián naplementében

Ha már a minap szóba került a Sfinx, és amúgy is szemüveg a divat, ni, mit mutatok.
Anaglyphek. Szemüveg föl.
A szokásos oldalról így néz ki a tag.
Pont mint a régi földrajz tankönyvekben.
 
Ezt az oldalát jobban kedvelem, mert nincs agyonfotózva.
A szélerózió nem jó szobrász, csak az egyik nézetét faragta ki.
Szintén széleróziós monolit-izé, szintén ugyanott.
  
Valami ezo-buli lehetett itt valamikor.
Hiába no, vízöntőben járunk, vagy mi.
De ezt azok tudják jobban, akik nem vágják mi a precesszió...

7 megjegyzés:

  1. A második és a harmadik tökéletes, az elsőn és utolsón van valami bibi.

    VálaszTörlés
  2. :) számomra mind egyformák, de ez nem ér, mert én rengeteget néztem már őket, rááll a szemem a terükre. Arra gondoltam, azért látod így, mert ezeknek sokkal "mélyebb" a tere, jobban el kell szalasztani a szemedet, hogy mélységében befussad. De nem, mert a középsőknek is elég mély a tere. Aztán arra gondoltam azért, mert pozitív terük is van, vagyis egy részük "kijön" a monitor síkja elé, de ez sem, mert a másik kettőnek is. Harmadik ötletként elővettem egy ugyanolyan szemüveget, mint a tied, mert nekem rendes műanyag keretes van, de azzal is jó, nagyon jó a szemüveged - komolyan. Szóval nem tudom :) Még nézegessed és forszírozzad elé-hátra a szemedet, hátha összeáll. Nem baj, ha fárasztó, irtó szokatlan a szemnek ha ritkán csinálod. Másnak mi a tapasztalata?

    VálaszTörlés
  3. Na megmondom mit látok: az elsőnek és az utolsónak is tökéletes az előtere, de a Sfinx jobb oldalán látszik a piros szegély.
    Tényleg szokatlan nézegetni, de roppant érdekes. Már néztem 3D videót is a youtubon, a kilenc éves unokaöccs hívta fel rá a figyelmem...:-)

    VálaszTörlés
  4. Nekem tutira bejön! Igazán szép és különleges látvány!
    Nade full led 3D-s szemügém van, eldzsí! Bár gőzöm sincs mit jelent, kivéve a lájf iz gúd! :)

    VálaszTörlés
  5. :) na ezt én se tom mit jelent. Anaglyphnak az milyen? Hanem így figyelvén, valóban van szellemkép, mihelyt kiesik fókuszból az emberfej rögtön megjelenik. A piros enged át valamennyit a ciánból. Ha meglelem az orvosságot természetesen lesz beszámoló.

    VálaszTörlés
  6. Semmi extra, még állványt se használtam. Kicsi terpesz és jobbra billegtem, majd balra billegtem, a bázistávolságot meg saccra. Vannak rá képletek de a valóságban nem mindig működnek. Persze jó lenne egy 3D előtét, de még gyűjtök rá, mellesleg nem vagyok biztos benne, hogy fix 6 cm elég lesz tájképekre.

    VálaszTörlés