2019/05/25

Savazz!!!


Egyik este Grimpix beleolvasott a laptopba. 
- Hallod? - szólalt meg - Tudtad, hogy most a kérdés az, hogy milyen Európát akarunk?
- Persze - válaszoltam, holnap EP választások lesznek.
- És azt is tudtad - olvasta tovább Grimpix - hogy nekünk, magyaroknak nagyon nagy tétje van a választásoknak?
- Persze, mint mindenki másnak Európában.

- Na jó , de nekünk nemzeti érdekünk megköveteli, hogy ne maradjunk ki a döntéshozatalból.
- Igen, más nemzetekből is vannak akik is pont erre gyúrnak.
- Lehet, hogy pont ezért írják itt, hogy ezért kell nagyon odafigyelni, hogy elmenjünk szavazni.
- Hát igen, erre nagyon oda kell figyelni - feleltem epésen.
- És nem dughatjuk homokba a fejünket - folytatta Grimpix
- Hát nem, az tényleg csak ritkán vezet célhoz.
- És azt tudtad, hogy ez nekünk Nemzeti Ügy? A magyarság erőpróbája?
- Hát igen, sokan mondják.
- Te nem? De azt azért tudod ugye, hogy most erőt kell mutatnunk, nem gyengeséget?
- És mi van akkor, ha valóban gyengék vagyunk? 
- Akkor meg kell vastagítanunk a képviselőink hangját, az összefogást, nem a széthúzást kell támogatnunk, az egész zenekar egyetlen prímás mögé kell felsorakozzon - a közösség ereje rajtad is múlik.
- A közösségek már csak így működnek. 
- Ezért kell, hogy erősítsük meg a magyar képviseletet.
- Persze, viszont nem mindegy, hogy az a képviselet mennyire megvisel...
- De a mienk speciális helyzet, itt nem lehet idealistának lenni, itt pragmatikusnak kell lenni a politikában.

Grimpix most már a tabletet is bekapcsolta, hogy több helyről informálódhasson. 
- Látom már, vannak még kiábrándultak.  De tudtad, hogy nem most kell büntetni?
- Hanem mikor? A választás remek alkalom a képviseleti demokráciában, hogy a képviselők munkáját értékeljék az emberek.
- Igen, de aki most nem szavaz, nem a pártot bünteti, hanem a közösséget csonkítja! - fakadt ki Grimpix, majd folytatta - ha elvesz a képviselet súlya, bármi történhet!
- Igen. Bármi. 
- Ha nem vagyunk ott,  ahol a döntéseket hozzák, senki nem tudja közösségünket képviselni!
- Valóban nem. Pláne ha mi nem vagyunk ott!
- Képviselet nélkül sokkal rosszabb - folytatta Grimpix - aki nem megy el, a román nacionalisták malmára hajtja a vizet. - hangjába némi ijedelem is vegyült. Ki más viszi tovább ügyeinket?
- Mégis hogyan várod el, ha számodra nemzeti ügy, hogy más nemzetnek ne az legyen?

- De akkor is, ez egy gólhelyzet! Összetartó közösség képét kell tudjuk felmutatni, hogy Brüsszelben ne csak a románok hangja hallatsszon. 
- Aazért lesz még ott pár hang. 
- Igen, ezért kell, hogy mutassuk meg, mi magyarok, hogy erős hangunk van!
- Neked pláne, Grimpix - jegyeztem meg gúnyosan.
- Igenis, én képes vagyok megvédeni értékeinket, érdekeinket! - jött tűzbe egyre inkább - sokan nem érzik a súlyát! Fel sem fogják!
- Azért páran érzik érzik. Csak éppen tehetetlenek. 
- Én akkor sem hagyom, hogy mások döntsenek helyettem. 
- Akkor sokkal óvatosabbnak kellene lenned. - válaszoltam egyre ingerültebben, de mintha nem hallotta volna, folytatta:
- Én élek a jogommal, nem engedem, hogy átnézzenek a fejünk felett. S neked is szavaznod kellene, hogyha nem mindegy. 
- Mondtam én, hogy mindegy?

- Akkor vegyünk részt ők mind ott lesznek, ezért legyünk ott mi is! Aki magyar, velünk tart! - ezt már szinte kiabálva mondta  - Ne a román nevessen utoljára! Ott leszünk, mert meg akarjuk őrizni a képviseletet! Meg akarjuk őrizni, ami maradt a keresztény európai értékeinkből! Nem mindegy, hogy a magyarság súlya mekkora! 
Most már feltartóztathatatlanul ömlött Grimpixből a szó.
- Aki teheti menjen el szavazni, mert mi alakítjuk a jövőt! - ezt szerintem a szomszédoknak mondta már, úgy kiabált. - Hiszem, hogy Erdély aranykora előttünk van!
- Hát nem is tudom, nekem már volt részem egy aranykorban. 
- Jól van nagyokos, de vannak olyan dolgok amelyekben a Bánságban, Dél-Erdélyben és Székelyföldön hasonlítunk, például abban, hogy sohasem dőlhetünk hátra! - tette fel Grimpix a pontot az i-re. 
- Nem? Most figyelj! - felpisszentettem egy sört és kényelmesen hátradőltem. Közben meg azon járt az eszem, hogy de jó is lenne, ha holnap, míg Grimpix alszik, titokban megváltoztatnám a WIFI-jelszót. 
Mindnyájunknak el kell menni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése