2020/07/17

Grimpix káoszelmélete és a butterfly defekt

Saját jegyzet arról, hogyan nem érdemes összekötni különféle képalkotó eszközöket, különféle képmegjelenítő eszközökkel. Csak az olvassa, akinek nincs saját élete.

Selfiekamera tükörben
Szóval az úgy volt, hogy mivel normális tükrünk nincs, eszünkbe jutott, hogy mi lenne ha két szelfikamerát fordítanánk egymással szembe. Mindig, amikor ilyen progresszív ötletünk támad, rögtön megnézzük az interneten, hátha mégsem mi vagyunk az elsők. Mert sajnos csak a legritkább esetekben szokott előfordulni és hát most sem. Gyakorlatilag a televízió és a videokamera felfedezésével egyidős a dolog.

De nem érdemes két selfiekamerát összefordítani. A gyünge felbontás és képminőség teljesen használhatatlan képet eredményez. Ugyanígy nem érdemes a webkamerát szembefordítani a monitorral se, mert bár a monitor majdnem 4k, addig a webcamera megapixel alatti.

Tudtad, hogy a webcamerát OTG-vel feldughatod az androidos eszközre is? Persze ennek sincs semmi értelme, (leszámítva, hogy ugyanígy feldughatjuk az USB mikroszkópot is, amit eddig azért se csináltunk, mert nem volt USB-C eszközünk. De már van.).

két selfiekamera szembefordítva
És azt tudtad, hogy az androidos eszközödet is felcsinálhatod a a Windowsra (pl. iVCam)? Értelme szintén nincs, kivéve, ha mindenképpen számítógépről szeretnéd webcameraként használni mondjuk a telefonodat. De azt meg minek, amikor direkt telefonról is sreamelhetsz? Videoloopra mindenesetre nem alkalmas.

Na és akkor mi van a DSLR-el? Persze, abból is csinálhatsz webkamerát, de minek, mikor spéci segédprogrammal a Nikon tethering is megoldható. A Nikon Camera Control lenne a kézenfekvő, de a CD már nincs meg, a lopását meg 20 perc után feladtuk. A próbaverzió nem volt túl meggyőző, a kezelőfelületét mintha egy óvodás rajzolta volna. Régebben kipróbáltuk a Helikon remoteot (ennél is a Live view alacsony felbontású képét látjuk), amivel a D5000 androiddal is összeköthető, de a fenti okok miatt nem érdemes. Viszont most találtunk egy digiCamControl nevű programot (magyar készítő), ami szintén érdekesnek tűnik, rövid ismerkedés alapján. Felbontása elvileg megvan, de így monitorról visszafotózva, hát nem is tudom, az a gyanúm, hogy a monitoron csak a kis felbontású live view képe jelenik meg. További ismerkedés kellene a programmal ahhoz, hogy minden ágát-bogát feltárjuk. Érdemes amúgy vele foglalkozni, mert a fókusz steppermotorját ez is tudja vezérelni, tehát a Helicon fókusz egyik alternatívája lehetne a fókusz-stacking játékoknál.

digiCamControl liveképek - Nikon D5000.

Aztán én már nem is tudom még mit mivel kötöttünk össze, mert mindenhez több programot is ki kellett próbáljunk, míg végre feladtuk, de nagyjából akkor kezdett elborulni az agyunk, amikor az akciókamerát akartuk összeházasítani a tablettel, telefonnal wifin keresztül. Mert elvileg tudja, de gyakorlatilag annyira instabil, mint a 4-es blokk '86-ban. Kifagy, laggel, újraindul, ilyenek. Kijelenthetjük, hogy az SJ7 Star, a szegény ember  kínai GoProja  elfuserált. Elcseszett. Olyan kínai.

Aztán rájöttünk, hogy a Nikonon és az akciókamerán is van HDMI kimenet. Úgyhogy mindkettőhöz vettünk kábelt, mert naná, hogy nem egyformák és pont nem olyanok, mint amilyen kábelünk már volt. 

A régi video-televízió kombinációban szerepet kaphatott a képcső letapogatása is, amit potméterekkel lehetett tweakelgetni. Itt maximum a szenzorkiolvasás rolling shutter effektusa juthat szerephez. Továbbá a jelenlegi monitorokból kispórolják a potmétereket, amelyekkel kívülről lehet kontrasztot, fényerőt, színegyensúlyt állítani. Tehát nincs mivel megfékezni nem kívánt folyamatokat, triggerelni más folyamatokat a kamerából. Emiatt úgy tűnhet, limitáltabbak a lehetőségek a régebbi rendszerekhez képest, de mi bízunk abban, hogy az új rendszerekben rejlő lehetőségeket is felderítik majd a kollégák. Később mi is visszatérünk rá, ha sikerül valami érdekeset létrehozni ezzel a setuppal. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése