2024/02/21

Miért nincs rendes lentikuláris app telefonokra?

Mármint olyan, amit ha bekapcsolsz, és hogyha a kijelzőre (mint egy védőfóliát) lentikuláris panelt teszel, akkor térhatást kapsz. Volt ugyan egy ilyen telefon, viszont ott gyárilag volt szerelve a kijelző. Igaz, azon volt sztereofényképezőgép is, tehát az azon a telefonon készített 3D képek nagyon jól néztek ki azon a telefonon. Ez sem nagyon terjedt el. Lehet, hogy az az oka, hogy a felbontást nagyon megvámolja ez a lentikuláris technológia? Vagy csak az emberek nem akarnak a mindennapjaikban 3D-ben nézni minden kütyüt, elég nekik 3D-ben maga a valóság?!  Ez is milyen ígéretesnek hangzott, MOPIC Snap3D - aztán jelenleg sehol nem találni ilyet...

Azért az nem igaz, hogy nincs egyáltalán ilyen app. Mivel a telefonoknak van mozgásszenzora, ezért van olyan app. ami térhatással jeleníti meg a képet, hogyha billegtetjük (például a Camarada hologram nézete). Csak ez nem lentikuláris. 

És mi lenne, ha csinálunk? 

A RedmiNote 8t kijelzője kb. 67*145mm 1080*2340pixel felbontással. A GMSArena szerint a felbontás kb. 409ppi.

2340px / 145mm = 16.137931034482758620689655172414mm. Ezt felszorozzuk collra (*25.4) az 409.9ppi. A kijelző mérésében 1mm hiba, vagy az átszámítás túl kevés tizedesjegye simán 2ppi hibát is jelenthet. Csak gondoljunk bele, hogy egy lentikulárunk 0,635mm széles. Egy pixel nagyjából 0,062mm. Vagyis 409,9px / 40LPI = 10.24px. Ennyi pixel jut egy lentikuláris vonalra.

Telefonra nem tudunk PitchTesztet készíteni célprogrammal, a 3Dependable ilyen felbontást nem enged beírni, a 3DMasterKit bár engedi, a képét át kell alakítani (vágni), hogy 1:1 arányban tegye ki a telefon kijelzője. Tegyük fel, hogy 40lpi pontosan a lapkánk. A vonal felbontását 409/40, páros számra lekerekítve (fél pixellel nem számolhatunk es 11 pixel nem osztható kettővel) 10 pixelesnek vesszük, 40lpi*10 = 400ppi lesz a kép felbontása, a maszk pedig 5-5 pixeles.

A legegyszerűbb megoldás a bruteforce, a nyers erő, amivel nekimegyünk a témának. Készítünk egy képet két réteggel, mondjuk pirossal és kékkel, vagy fekete és fehérrel. A egyikre rádobunk egy maszkot, ami mondjuk 5-5 pixeles. Vagyis amennyiben a lentikuláris lencsénk egy vonala pontosan 10 kijelzőpixeles lenne, akkor pontosan illesztve billegtetve pirosat, illetve kéket kellene látnunk. De mivel 10,24 pixel környékét számoltuk, ezt a képet (a hard edges megőrzésével) skálázzuk 102 százalékra. Hát sajnos nem lett tökéletes. 101% már picivel jobb. Próbálgatással belőttük, hogy a legpontosabb billegtetést 100,5 és 101,5% között kapjuk. Finomítjuk a dolgot, és az derül ki, hogy a legjobb eredmény olyan 101,1 és 101,2% között van. Mivel a telefon 1080 széles, 1000 pixeles képpel csináltuk ezt (hogy ne skálázza át a telefon), nem tudunk ennél finomabbra menni (nem tudunk ebből 101,15% százalékot csinálni, hiszen az 1011,5 pixelt jelentene, fél pixel meg ugye nincs). De ebben a felbontásban ez talán elég is.

Ez a fickó nyomtatott egyet, és bár lelkes volt az eredménytől, minket nem győzött meg a házi módszere. Szerintünk a miénk is nézett így ki. De most hadd ne mutassuk meg, ha már egyszer kudarcos volt az egész kísérlet. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése