2020/02/12

Banding felszámolása varázsmódszerrel? Ugyanmár, varázslás márpedig nem létezik.

Van ez a fickó, meg a videója. Meg mások is felültek erre a körhintára. Isten bizony, nem szándékom roastolni a kollégákat, meg hát kicsik vagyunk mi ahhoz (cikkenkénti <50 megtekintéssel), hogy egyáltalán megkérdőjelezzük a szándékaikat. De ha már a minap leparasztoztam a Youtubot, akkor már hadd morogjak azon a gyakorlaton is, amivel a csatornanézettséget szaporítják az urak. Nem a bevételt sajnálom tőlük, mert sok munka van az ilyen videókkal, hanem az én időmet, amit erre fordítottam. Onnantól kezdve, hogy kattintok (mert hátha tanulok valami jót), keresztül srégvizavi a kisarjadó kétkedésen át, egészen addig, amíg kiderül számomra, hogy ez bizony marhaság.  Ami alatt sokkal jobb dolgot is csinálhattam volna, de ez persze önámítás, mert akkor mi a jóistent kerestem a neten, miért nem inkább gitározni, rajzolni tanultam, vagy szaladtam az őzikék között az erdőn.  Szóval ennyit a frusztrációról.

Röviden, azt állítja a videó (na jó, kérdezi, de úgy, hogy az már szinte állítás), hogy kár 16 biten nyomorogni, mert a rengeteg kép-tweakelés közben 8 biten felhalmozódott bandinget egy varázsmódszerrel meg lehet javítani a folyamat végén. Áttesszük 16 bitbe a képet, flatten, majd vissza. Írtunk is a kollégának, de már a múltkori hozzászólásomban is hiányolhatta az üres lelkesedést, amihez hozzászoktatták a látogatói, mert most már nem is reagált.

A trükk, hogy végig adjustment rétegeket használ (amiről tudjuk, hogy nem roncsolja a képet). Így amikor a végén 16 bitre vált, akkor ezeket értelemszerűen újraszámolja a PS 16 bites mélységben.  Itt következik a nyúl előhúzása a cilinderből, mert az újraszámolt beállító rétegeket ráolvasztja (flatten) a képre, vagyis véglegessé teszi. Visszaváltva 8 bitre meg van amiből pancsolni, nyilván eltűnnek a durva sávosodások. 



Ez igaz is, csak ebből azt a következtetést levonni, hogy emiatt egyáltalán értelmetlen 16 biten dolgozni, na az kicsit erős, mert a fenti varázslás semmit sem állít a 16 vs 8 bites szerkesztésről.  Csupán az adjustment layerekről állít bármit is. Mi attól még azt gondoljuk, hogy minden beavatkozást érdemes a lehető legnagyobb színmélységben elvégezni. Lehetőleg még 32 biten RAW konverterben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése