2023/10/13

RAW szonifikáció

Szonifikáltunk már BMP fileokat és RAW képállományokat is glitcheltünk úgy, hogy nem ugyanolyan paraméterrel nyitottuk vissza, mint ahogyan elmentettük. De egyszerre a kettőt? A minap valami kapcsán ismét előkerült a téma (talán az interneten jött valami szembe, vagy a régi bookmarkok között turkáltunk, már ki a megmondhatója), így most Raw képeket szonifikálunk, hátha valami más eredményt kapunk. 

Így néz ki Audacityben egy non interleaved (felső), és egy interleaved (alsó) RAW beimportálva (a jobboldali paraméterekkel - itt fontos az U-Law, vagy az A-law kódolás (nyilván nyaltuk valahonnan, halovány gőzünk sincs, hogy ez hogyan matatja meg a képeinket, de pár másik enkódert kipróbáltunk sikertelenül, tehát elfogadtuk, hogy ezzel kell kísérletezni), és ilyen beállítással is kell majd visszaexportálni, mert hanem a PS nem fogja felismerni). A felsőn jól látszik, hogy a három csatorna különválik, az alsón meg egyben (interleaved) megy az adatfolyam. Balról jobbra a képen fentről lefelé irányt sejtjük, az a kis amplitúdójú rész talán a felső világos ég-rész. Először azt hittük, az valami fejléc-szerűség (ebben a formátumban nincs fejléc) és csak a nagy amplitúdós részeket szűrőztük meg, és ez lett az eredmény:

Csak egy csatornának a magas amplitúdójú része kapott Echoe effektet

Adná magát a megfejtés, hogy a sötét képrészletek a hangosabbak, a világosak a halkabbak, de nem így van, egy sima fentről lefele, feketéből-fehérbe (RGB) degradé így néz ki.


Most már abban sem vagyunk biztosak, hogy a három hasonló mintázat az RGB csatornák sorban következő adatai, ugyanis, ha csak az elsőnek a második felét megeffektezzük (distorsion szűrő)...


... akkor az a teljes képre kihat, és mindhárom csatornán nyomot hagy:


Érdekes, hogy azért látszik, hogy a Red csatorna alsó felét roncsolja meg legesleginkább (homogénebb szürke), de azért középre egy világos vonalat kap az összes csatorna is. Na jó, nem megyünk tovább ebbe az irányba, mert most nem a RAW szerkezetének a megértése a cél, bár ha valaki így akar képeket roncsolni, nem tudja megspórolni majd ezeket a tanulmányokat sem.  De az sem mindegy, hogy U-lawnak importáljuk, majd A-lawnak exportáljuk vissza a RAW-t:

Import: U-law, Export: A-law

Ha valakinek van ráérő ideje, kipróbálgathatja, az összes benyitási és kiexportálási beállításnak a permutációit, mi csak nyalogatjuk a témát. 

Persze felmerült az is bennünk, hogy milyen lenne szteganográfiára fogni a most szerzett tapasztalatokat. Az ötlet az volt, hogy egy ilyen RAW-ra Audacityben rákeverjük mondjuk a Slayer egy riffjét, amit mi magunk gitároztunk fel, majd kiexportáljuk. Sajnos a kép teljesen tönkrement a Raining bloodtól:


Az elképzelés az volt ugye, hogy ha birtokunkban van az eredeti (dekóder Raw), akkor az így szonifikált RAW-ból Audacityben ki lehetne vonni ennek a dekóder RAW-nak az inverzét (Efect/Invert, majd Track/Mix) és megkapnánk az eredeti hanganyagot. Sajnos valamit nagyon nem értünk ugyanis az Audacity által kiexportált RAW visszanyitva sokkal hosszabb file lett. Mindenesetre ez egy jó témalehetőség a szteganográfia felé, de a glitch szempontjából zsákutca. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése