2013/06/28

Csendőrjárőr - mese


Csütörtökön virradóra a Zsandár Urak bűnmegelőző speciális alakulata, az Eksün - lopakodó állást
vesznek fel a Tisza partján, hogy megfigyeljék L.G. nagykorú gyanúsítottat.
A betyár a Ne furgyé, le tábla mellett gyanútlanul parádézik a talált biciklijével.
Azt kérdezék, mi a neve, s hol az utazó levele.
L.Gábor nagykorú azzal magyarázza a bringán található  K.J. monogramot, miszerint az Gáborkájé
Hát úszósapka van e a fejin? Vasalni? Á, dehogy! De hoppá, körözik az alvázszámot!
Bosszúsan köpött a fogai között, hogy fákkdeszisztém, s kettőt minnyá agyon is lőtt, a többiek pedig mérgükben hórukkra belehajították a Tiszába, hiába mind mondta, hogy nem tud úszni. Azóta a madár is rab. Bizony. 

2013/06/27

Június 27.

Rácsos kapu, rácsos ablak,
édes rózsám, jól... elmegyek a háborúba...

Honvéd ejtőernyős vagyok én...
 s reszketnek már az oláhok a határon...


Családi gyűjtemény. Gyerekkorom vizuálisan ingerszegény éveiben jelentős akcióképnek számított a romantikus tálalás ellenére is.
Voltak partraszállósak is, de elkallódtak az évek során.
 Ha valakinek több is van ezekből, osztogassa szaporán. 

2013/06/19

Szállj, szállj, szállj fel magasra...











Nézzétek meg Emma Kisiel At rest albumában a finom részvét és az állatok halálának morbid gyönyörűségének fotóit. 

2013/06/07

Szegény ember szkennerje

Nem is akármilyen, hanem mindjárt 12 bites. Természetesen RAW-ba is szkennel. És körülbelül 30 perc az elkészítése. Mondjuk mi már két esztendeje csombolygatjuk magunkban a terveket. 

A doboz. Szóval kell egy doboz, amibe alulról belecsinálod a vakut, aztán némi mattüveget vagy pauszpapírt kell ragasztani a fényútba fényszórónak (középtájra, a kettő mattüveget egymástól 10 centire ragasztottuk be ragasztópisztollyal - de a pozíciónak nincs túl nagy jelentősége). Ha túl sok a fény, némi papírlappal lehet tovább finomhangolni. Legfelül egy tiszta és karcmentes üveglapra (ezt a legnehezebb keríteni) jön a film, illetve a fekete kartonból kivágott maszk, ami azért is hasznos, mert ennek segítségével lehet leszorítani a kunkori filmeket. Voltaképpen a maszkot ujjal kell tartani, ha a film rúgna

A gép. Mi rádiós vakuvezérlést használtunk, illetve kioldókábelt. A gép lencséje legszebb rajzolatára van állítva (35mm - f/8), előtte a Raynox csodamakró előtétlencse. Az expozíciót a dobozba behelyezett fényfogó papírlapokkal lehet szabályozni, illetve a vaku teljesítményével. Érdemes a vakut minimumon járatni, úgy gyorsabb és tovább tart, azonban egyes (túlexponált) negatívoknál nagyobbat kell villantani. 
A vakus módszer előnyei, hogy akkora a fényteljesítménye, hogy a szobában rendes lámpavilág mellett is nyugodtan dolgozhatunk. 

Szkenner VS befotózás
A fókusz. A fókuszállítást megpróbáltuk manuálisan, de olybá tűnt, mintha a makrógyűrű súlyától elállítódna az élesség. Ezért minden egyes kockára fókuszt is állítunk. Ezt a legkönnyebben akkor tehetjük meg, ha egy ledes lámpát helyezünk be a dobozba, valahová oldalt, ahol a vaku fényútját nem zavarja. Ennek fénye csak a fókuszhoz kell elegendő legyen, egy egyszerű bringalámpa teljesítménye a vaku mellett az exponálásban egyáltalán nem fog szerepet játszani. 

Felbontás, minőség. Valami agyrágó bogár miatt, mi most a perforációt is beleszkenneljük a képbe. Gondolom azért mert kúlos. Ezzel együtt egy normál 135-ös képkocka kb. 6,7 Mpx. Ebből a tényleges kép kb. 4,4 Mpx. Azt gondoltuk, hogy a 12 bites befotózás jobb dinamikát fog eredményezni, sajnos nem úgy tűnik, bár nem teszteltük konkrétan. Az alábbi részlet 100%-ban jól mutatja a zajosodást a befotózott képen. A szkennelt képet komolyabb filmszkennerrel készítettük (még kétezer-egynéhányban) sokkal nagyobb felbontásban, ahhoz képest a házi módszer nem is annyira rossz. 

Gyorsaság. Amennyiben az installációt sikerült pormentesen felállítani, és nem kell az exponálási értékeket korrigálni képenként, illetve a kioldógombot tudjuk lábujjból vagy foggal vezérelni, a munkamenet nagyon gyors, képenként akár 5-10 mp. A kidolgozás azonban ennél jóval hosszabb, egyes lépések kötegelhetőek ugyan, de a képkivágás, és kontrasztgörbe beállítás többnyire egyedi beavatkozást igényel. A retusálást nem számítva képenként legalább 20 de kevesebb mint 60 mp. A későbbiekben a befotózott negatívok feldolgozásáról is lesz szó. Vagy nem. Esetleg a színes negatívokról is. Vagy esetleg nem. 



2013/06/04

Június 4.

Levi gyűjteményéből

Így volt...
Kedves Hellám!

Igen köszönöm kedves kártyádat... Sajnos most nem tudunk eljutni arra a kedves helyre, pedig a mostani sok izgalom ismét megterheli a szívemet. Te reménylem jól vagy?

...