Ha már réskamerával nem megy a dolog, hogy egész hosszú utcákat befotózzunk, mert rázkódásmentes sínt nem lehet neki építeni egy közúton, attól még nem kell teljesen elvetni az ötletet. Másokat is foglalkoztat a téma. Itt még több cucc.
Sőt neve is van a dolognak, ez a multi-viewpoint panorama, vagy a linear streetline panorama, az elnevezések magukért beszélnek itt remek cikkeket is találsz a témában, példákon keresztül mutatja be azt, amiről mi nem fogunk itt részletesen írni. Mellesleg a témának lehet némi közös metszete azzal, ahogyan a google például a körbefotózott épületek képét felfeszíti a térbeli alakzatokra.
Na mindegy is, a legnehezebb utat választottuk, egy nyugalmas szombat délutánon végigmentünk a Kossuthon és csináltunk minél több felvételt (40+). Az elképzelés az volt, hogy minden kapualjjal szemben kötelezően kell készülnie egy képnek. A szanaszét parkoló autók miatt ez csak részben valósulhatott meg, de a cél az volt, hogy az összes épület frontja könnyen összeretusálható legyen.
8Gb RAM nem túl sok egy ilyen melóhoz, a képeket rétegenként egymásra ügyeskedtük és leginkább az épületek élei mentén maszkoltunk, de persze a fák, autók sokszor bekavartak. Nem volt cél a tökéletes leképezés, inkább a hangulat megfogására korlátoztuk az energiánkat. Az alábbi kép bal felét valamennyire kiretusáltuk, a jobb felén meg még a nyers illesztés látszik. Egy ilyen kép nagy nagyításban még távolról sem tökéletes, de így is 2-3 óra munka volt vele, amennyiben kiakasztható minőséget szeretnénk, 40 kép esetén 5-10 órával kellene inkább számolni. Persze ha a környezet, és a fotóanyag támogatja a munkát, akkor sokkal rövidebb idő alatt is meg lehetne csinálni.
Minél szélesebb az utca, minél távolabbról (hosszabb gyújtótávolsággal) tudjuk készíteni a képeket, annál könnyebb lesz illeszteni. A fotózandó utcarészlet mélységben tagoltsága lerontja az illeszthetőséget, itt például a házak frontja előtt fák, oszlopok, azok előtt meg autók parallaxisával kell megküzdeni.
Próbáljátok ki, mert jó móka.
Itt videóból csinálnak ilyesmit, a részfázisok letölthetőek, de elég macerának tűnik a dolog. Viszont ez megnyitja azt az ötletet, hogy egy ügyes drónpilóta optimálisabb útvonalon tudná végigfotózni az utcát, amiből sokkal érdekesebb streetline-panorámák lennének összevarrhatók.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése