Induljunk ki ebből a 3 éves Petapixel cikkből és 10 éves videóból. Az állítás az, hogy a képet 4 lépésben ferdítjük és torzítjuk és az ugyanaz mintha egy lépésben forgatnánk .
Vagyis mondjuk 45 fokos jobbra forgatás esetén (a videóban 30 fokot használnak) a négylépéses módszer:
1. vízszintes ferdeség -45°
2. függőleges torzítás 1/(cos45)^2 - esetünkben 200%
3. függőleges ferdeség +45°
4. mindkét irányba cos(45) - esetünkben ez 70.7106% függőlegesen és vízszintesen.
A kérdés az, hogy valóban így dolgozik e a PS. Nekünk a megérzésünk az, hogy nem. A Petapixel és Youtube közönség-különbözősége jól lemérhető a hozzászólásokban. Petapixelen azért nem csak a semmirekellő jópofáskodás megy, hanem van ellenvélemény is. Teszteljük mi is, ugyancsak egy smiley-képpel.
A két módszer működését a fenti képen végeztük el, a jobboldali rács 5 px fekete 5px fehér vonalakból áll. Interpolációra előbb Nearest Neighbort próbáltuk:
A baloldali a torzítgatós módszerrel, a jobboldali a sima forgatás. 100%-ban látszik némi különbség, ez azonban adódhat a kerekítésből is. A különbség ellenére egyik változat sem jobb, mint a másik.
A BicubicAuto interpolációval már jelentős a különbség, a torzítós módszerrel egy udvar is keletkezett a fekete-sárga találkozásánál.
A Bilinear esetén a torzításos módszer sokkal lágyabb képet eredményez.
Összességében azt gondoljuk, hogy a négylépéses módszer négy lépésben roncsolja a képet újabb interpolációkkal, míg a forgatás, bár nem kizárt, hogy a háttérben több lépést hajt végre, de semmiképpen sem ugyanezeket. Ebből meg annyi a tanulság, hogy finom textúrák esetén érdemes odafigyelni, hogy milyen módszerrel állítunk vízszintet egy képen. Sajnos az ACR straighten vízszintező módszeréről semmit sem találtunk, de a RawTherapee összes Transform műveleténél kiválasztható a linear vagy a logarithmic. Szóval érdemes próbálgatni, de sosem lehetünk biztosak, hogy egy adott nagyításnál szemlélve a tetszetős eredmény, más méretekben is pont jó lesz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése